Satufékezett az autógyártás, továbbra is padlón a magyar ipar
Júniusban 4,9, az egész első félévben 3,9 százalékkal volt alacsonyabb az ipari termelés idén, mint tavaly.
Júniusban 4,9, az egész első félévben 3,9 százalékkal volt alacsonyabb az ipari termelés idén, mint tavaly.
Kiadta a KSH a részletes májusi adatokat, kicsit nőtt az ipari export, 6 százalékkal az autógyártás. Az akkugyártásnál csak annak lehet örülni, hogy már nem folytatta a hónapokon át tartó mélyrepülést.
Németországban már megindult a javulás, de az lehet, hogy csak 2026-ra gyűrűzik át a magyar gazdaságba.
Éves összevetésben és a megelőző hónaphoz képest is csökkent a termelés.
2,3 százalékkal csökkent az ipari termelés áprilisban 2024 áprilisához képest, legnagyobb mértékben, közel 17 százalékkal az akkugyártásban. Márciushoz képest valamelyest nőtt az ipari kibocsátás.
A magyar iparral kapcsolatban már annak is örülhetünk, hogy áprilisban „csak” 2,3 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest. Márciushoz képest ugyanakkor még nőni is tudott, de ez nem a kormány kedvenc ágazatainak köszönhető, és kérdés, nem csak egyszeri alkalom-e.
1990-hez képest 42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátásunk, de ez most nem örömhír.
Továbbra is döglődik az akkumulátorgyártás, de más ágazatok esetében már növekedés történt februárhoz képest.
Legnagyobb mértékben az akkumulátorgyártás esett vissza, 24 százalékkal marad el 2024-től, de az autóipar is gyengélkedik. Minden ágazat visszaesést szenvedett el, a megrendelések zuhanása miatt a kilátások se fényesek.
Az ágazatok mindegyikében csökkent a termelés volumene 2024 februárjához képest.
Az ipari termelés összességében 3,9 százalékkal kisebb volt januárban, mint egy évvel korábban. Az akkugyártásban hatalmas, 46 százalékos volt a visszaesés, a járműgyártás csak 3 százalékkal csökkent.
A pocsék ipari termelési adatok ütötték délelőtt az árfolyamot, délután pedig főleg az EU-csúcs eredményei és az EKB kamatdöntése mozgathatják.
Két banki elemző is úgy véli, hogy messze még a trendforduló, főként az exportra termelő ágazatok vannak óriási bajban.
A feldolgozóipari ágazatok többségében csökkent a termelés a KSH adatai szerint.
Akkora mínuszok érkeznek az ipari statisztikában, hogy ahhoz képest egy időjárás-jelentés semmi.
Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és az akkugyártás. A gazdasági minisztérium vádaskodva mutogat Németországra, pedig a kormány felelőssége, hogy az erőltetett akkuiparosítással nemhogy csökkentette volna, de növelte a nyugati függést. Idén újabb termelőkapacitások létesülnek, pedig a meglévőek is kihasználatlanok.
4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és akkumulátorgyártásban is.
Épp azok az ágazatok húzzák le a legcsúnyábban a magyar ipart, amelyekre a kormány feltette a gazdaság jövőjét.
A KSH adatai szerint tavaly novemberben az előző évihez képest 4,2 százalékkal, míg tavaly októberhez képest egy hónap alatt 1,6 százalékkal csökkent az ipari termelés. A feldolgozószektor teljesítménye enyhén, az autóiparé viszont jelentősen visszaesett.
Az akkugyártásban megint 30 százalék fölött volt a visszaesés októberben. Még a járműgyártás is csak 4 százalékkal csökkent. Az ipar amúgy szépen muzsikálna.